Online számlázási rendszer: közelgő határidő

A 2018. július 1-től életbe lépő változás minden adózót és vállalkozást érint, és szigorú határidőket ír elő azoknak, akik továbbra is papíralapú számlákkal dolgoznak. E mellet természetesen lehetőség van arra is, hogy a vállalkozás olyan online számlázó programot használjon, ami közvetlen online összeköttetésben van a NAV-al.

Az online számlázási rendszerbe azoknak a számláknak az adatait kell rögzíteni, amelyek ÁFA tartalma meghaladja a 100 ezer Ft-ot (azaz kb. nettó 370eFt-tól nagyobb értékű számlák). Amennyiben nincs online számlázó program (például a cég kézi számlatömböt használ, vagy a saját számlázó rendszerét használja), akkor azokat a számlákat, amelyeknek az ÁFA tartalma meghaladja az 500eFt-ot, 1 napon belül, azokat a számlákat, amelyeknek az ÁFA tartalma meghaladja a 100eFt-ot, 5 napon belül kell bejelenteni a NAV honlapján keresztül a papíralapú számlával dolgozóknak.

Továbbra is használhat a cég tehát papíralapú számlát. Azonban az is az online számlázó programok használata mellett szól, hogy a július 1-én hatályba lépő rendelkezés szerint a számlázó programoknak azonnal biztosítania kell a számla adattartalmának elektronikus úton történő továbbítását az adóhatóság felé. Ezek abban a pillanatban minősülnek kiállítottnak, amikor a számlázó program a dokumentum adatait lezárja.

Az online számlázási rendszer az első lépés ahhoz, hogy a NAV központilag készíthesse el az ÁFA bevallásokat. Az online számlázási rendszer beindításának egyik célja a gazdaság további kifehérítése.

Nagyon fontos utánajárni, hogyan kell a cégeket a NAV online számla rendszerbe regisztrálni. Erről egy későbbi hírlevélben is beszámolunk. A regisztrációs folyamattal kapcsolatos teendőkről később értesítjük partnereinket, amint a NAV-nál kialakul ennek a technikai környezete.

2018. 05. 15.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK